Undskyld vi roder!
Vi gør opmærksom på at, vores kattepensionen er ved at blive renoveret udvendig.
Vi får lavet udvendig isolering og nyt stråtag på hele bygningen.
I den forbindelse vil kattepensionen måske fremstå lidt rodet, da håndværkerne skal arbejde med nedrivning og opbygning.
Det kommer ikke til at have nogen indflydelse på pasning af katte, inde i pensionen, dog kan der være lidt mere støj end normalt.
Husregler
Læs vores husregler inden du går videre, det er dem og vores betingelser du godkender når du booker et ophold hos os 🙂
Hvordan booker jeg et ophold?
Du booker et ophold til din kat ved udfylde vores booking formular på vores hjemmeside brug ‘book nu‘ knappen øverst på siden eller gå direkte til www.himmelev-kattepension.dk/book-nu.
Når du booker ophold hos os, accepterer du vores ‘husregler’ og betingelser så læs dem grundigt inden du booker!
Hvilke vaccinationer skal kattene have?
Katte skal være vaccineret mod kattesyge og katteinfluenza minimum 10 dage inden ophold og vaccinen må maksimalt være 12 måneder gammel, med mindre den holder længere en 12 måneder.
Snak med din dyrlæge hvad de anbefaler
Billede af kattens sundhedsattest/vaccinationsbevis sendes til os på mail eller SMS inden pasning.
Læs mere om sygdomme og vaccinationer
Jeg har lidt særlige ønsker, kan i hjælpe med det?
Ønskes særlige ting til opholdet, specielt foder, børstning, medicinering tilbyder vi selvfølgelig at gøre dette, der aftales særskilt pris herom.
Husk at informere os omkring disse ønsker
Hvad skal jeg medbringe?
Vi ser helst at i medbringer så lidt som muligt, vi har det alt hvad der skal bruges.
I tilfælde af i medbringer særlige ejendele, skal der tydeligt anføres (kattens og ejers) navn på disse. Transportkassen, beholder vi under opholdet (husk navn(e) på den).
Hvad hvis min kat er bange eller gemmer sig?
Når vi passer en kat, der foretrækker at gemme sig, er vores primære mål altid dens trivsel og velbefindende.
Vi sikrer, at katten har adgang til mad og frisk vand, og vi sørger for, at tissekasserne er rene og tilgængelige.
I særlige tilfælde, hvor en kat fortsætter med at gemme sig, kan vi opsætte overvågning for at observere dens adfærd og sikre, at den kommer frem for at spise, drikke og bruge kattebakken.
Vores mål er altid at skabe trygge og komfortable forhold for kattene under deres ophold hos os.
Hvad bruger i af foder?
Vi fodrer med Royal Canin, Sterialised 37.
Eget foder kan evt. medbringes. Husk at oplyse hvis din kat får specialkost, nyre, allergi eller lign. skriv kattens navn på posen.
Vi giver vådmad og snacks ved behov, det kan være for at lokke ‘gemmekatte’ frem eller hvis vi vurderer der skal lidt snack til for at skabe tryghed for kattene. Det kan også blot være for hyggens skyld.
Vi giver som udgangspunkt foder to gange om dagen (morgen og aften) men også ad-hoc ved særlige behov.
Får min kat sit eget værelse?
I højsæson passer vi i små hold, hvor 2-3 katte går sammen i værelserne.
Det kan derfor ikke garanteres at kattene har sit eget værelse i højsæson, og man skal derfor indstille sig på at den får en legekammarat eller to.
Vi sætter selvfølgelig aldrig dyr som ikke kan med hinanden sammen og der observeres altid i god tid hvordan de reagerer på hinanden.
Må jeg kommer med ind i kattepensionen?
Da vi ønsker, at kattene forstyrres mindst muligt i de travle perioder er der kun adgang for personale indenfor i højsæson og travle perioder
Ind- og udlevering sker via løbegårde, eller direkte til personale, som herefter installerer katten.
Ønsker man at se indenfor, kan man altid booke en fremvisning.
Hvad gør i hvis min kat bliver syg?
Da vaccinationer er desværre ikke 100% dækkende, vil der altid være en risiko for sygdom i forbindelse med pasning i kattepensioner.
Vi tager ikke imod katte som er syge, men det kan ske at katte er raske smittebærere af sygdomme. Kontakt os hvis din kat er syg før eller efter ophold, så vi kan finde en løsning sammen.
Hvis katten viser tegn på sygdom under sit ophold, vil vi først nøje overvåge dens tilstand. Vi vil kun kontakte dig som ejer, hvis du udtrykkeligt ønsker det, eller hvis din kat skal tilses af en dyrlæge.
Vores primære mål er altid at sikre din kats velbefindende, og vi tager beslutninger omkring dens sundhed med omhu. Du behøver ikke bekymre dig, da vi prioriterer din kats trivsel over alt andet.
Vi oplyser naturligvis hvis vi har haft særlige observationer i løbet af opholdet som skal viderebringes. I nogle tilfælde kan sygdom udvikle sig efter katten er kommen hjem, kontakt os venligst såfremt din kat viser tegn på sygdom efter opholdet, så vi kan agere efter det.
I tilfælde af sygdom tilkaldes pensionens egen dyrlæge.
Såfremt katten skal indlægges tilkaldes en taxa som bringer katten til dyrlægen.
Dyrlægebesøg og taxa er på ejers regning.
Kommer der et billede af min kat på sociale medier?
Fotos og video tages når der er tid til det, vores prioritet er at passe godt på alle kattene, ikke tage billeder.
I travle perioder er det ikke sikkert der lægges billeder på facebook, hvilket vi håber i har respekt for.
Med mindre andet aftales, forbeholder vi os retten til at bruge billeder af Jeres kat til sociale medier, som Facebook, Instagram, hjemmeside, annoncer mv.
Vi respekterer selvfølgelig hvis dette ikke ønskes, så siger i det bare til os.
Hvordan foregår betaling for opholdet?
Vi modtager Mobilepay, Mastercard, Visadankort og kontanter
Ved kort og mobilepay
Kortoplysninger indtastes ved booking af ophold på vores hjemmeside og beløbet trækkes.
Beløbet er 100% refunderbart indtil dagen før opholdet.
Ved kontantbetaling
Kontantbetaling medbringes og betales ved check-ind. Der pålægges opkrævningsgebyr, hvis der skal fremsendes Visa og Mastercard, eller Mobilepay opkrævning på en kontaktbetaling.
Der ydes ikke refusion ved afkortning af påbegyndt ophold